Αρχική » Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής 2022-2023

Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής 2022-2023

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι για το σχολικό έτος 2022-2023 ορίζονται ως Σύμβουλοι
Σχολικής Ζωής (σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4692/2020 άρθρ. 38 και την
Υ.Α 129431/ΓΔ4/28-9-2020 στο ΦΕΚ 4183/28-9-2020) οι εκπαιδευτικοί
Σαπουνά Έλενα (ΠΕ03) και Βουρδάνου Κατερίνα (ΠΕ 06).

Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής συμβουλεύει, καθοδηγεί και ενημερώνει
μαθητές, γονείς και κηδεμόνες σε θέματα παιδαγωγικής αντιμετώπισης
ζητημάτων σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά η
διαχείριση κρίσεων και πρόληψη ακραίων συμπεριφορών, συμπερίληψη και
ενσωμάτωση, μαθητές με ιδιαίτερες δυνατότητες, κλίσεις και ταλέντα και
παράλληλα συμβάλλει στην καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ των
μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής βρίσκεται σε άμεση και διαρκή επικοινωνία με
τους μαθητές ευθύνης του, τον Σύλλογο διδασκόντων και λοιπό εκπαιδευτικό
προσωπικό, όπως επίσης τους γονείς και κηδεμόνες. Ενεργεί όποτε αυτό του
ζητηθεί, αλλά και με δική του πρωτοβουλία, εφόσον υποπέσει στην αντίληψή
του κατάσταση, η οποία χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης. Στο πλαίσιο
επιτέλεσης του έργου του, συνεργάζεται με τις υποστηρικτικές δομές και
δύναται να ζητήσει τη συνδρομή τους για την αντιμετώπιση μεμονωμένων
περιστατικών ή ειδικών περιπτώσεων, όπως και να παραπέμψει τον χειρισμό
τους αρμοδίως σε αυτές ή στον σύλλογο διδασκόντων, στο πλαίσιο των
αρμοδιοτήτων τους.

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ-ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ
Κύριες αρμοδιότητες και καθήκοντα του Συμβούλου Σχολικής Ζωής είναι:
– Η συμβουλευτική καθοδήγηση, η ενημέρωση και η υποστήριξη μαθητών,
γονέων και κηδεμόνων σε θέματα παιδαγωγικής, αντιμετώπισης ζητημάτων
σε τομείς που απασχολούν τη σχολική μονάδα, όπως ενδεικτικά, η

διευθέτηση κρίσεων, η πρόληψη ακραίων συμπεριφορών και η διαχείριση
μαθησιακών δυσκολιών.
– Η ενθάρρυνση και η ενίσχυση της επικοινωνίας του σχολείου με την
οικογένεια και την ευρύτερη κοινότητα.
– Η υποστήριξη μέσα από κοινωνικοπαιδαγωγικά προγράμματα, μεθόδους
και πρακτικές για τη δημιουργική σύνδεση σχολείου, οικογένειας και
κοινότητας και την συνεργασία τους, με στόχο τη διαχείριση κρίσεων, δηλαδή
την πρόληψη κάθε τύπου αντικοινωνικών συμπεριφορών, την ενίσχυση
μαθητών με ιδιαίτερες μαθησιακές ή συναισθηματικές δυσκολίες, την
υποστήριξη αυτών και των οικογενειών τους κ.ά.
– Η κοινωνική ένταξη, η συμπερίληψη και ενσωμάτωση μαθητών με ιδιαίτερες
ικανότητες, κλίσεις και ταλέντα και η αξιοποίηση αυτών στον χώρο της
σχολικής κοινότητας.
– Η υποστήριξη των μαθητών μέσα από προληπτικές αλλά και
συμβουλευτικές κοινωνικοπαιδαγωγικές δράσεις, προκειμένου οι μαθητές να
αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και αυτοεκτίμηση ώστε να
συμμετέχουν ενεργά και αποτελεσματικά στην σχολική ζωή.
– Η συνεργασία και η υποστήριξη των οικογενειών των μαθητών θα
πραγματοποιηθεί συμπεριλαμβάνοντας και αξιοποιώντας τις
κοινωνικοπαιδαγωγικές δράσεις, τη συμβουλευτική γονέων και τη δημιουργία
ομάδων γονέων με κοινά ενδιαφέροντα και ανάγκες.
– H δημιουργία και η καλλιέργεια θετικών σχέσεων αλληλεπίδρασης και
συνεργασίας μεταξύ των μελών της σχολικής μονάδας και της ευρύτερης
εκπαιδευτικής κοινότητας. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επιμορφωτικών
δράσεων, σε συνεργασία με τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. προς όφελος των μελών της
σχολικής κοινότητας.
– Η άσκηση των καθηκόντων του λαμβάνει χώρα συμπληρωματικά και
ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών
μονάδων, χωρίς να υποκαθιστά τις αρμοδιότητες του Συλλόγου διδασκόντων,
του Διευθυντή και του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής
μονάδας ή τις αρμοδιότητες υποστηρικτικών δομών της εκπαίδευσης.
Σκοπός μας είναι ο θεσμός αυτός να μην έχει τυπικό αλλά ουσιαστικό
χαρακτήρα για την εξέλιξη των παιδιών μας.

 

 

 

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

RSS COVID-19 – Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας

  • Covid-19 – Οδηγίες 01/03/2024
    Νέα έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης 15/04/2024 - 21/04/2024 Συχνότερες ερωτήσεις - απαντήσεις που αφορούν την νόσο covid-19 The post Covid-19 – Οδηγίες appeared first on Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας.
    Anastasios Patoucheas

Ιστορικό

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ